Skip to content

GDPR. Subjekt údajů je seznámený s tím, že svoje práva může uplatnit jen písemně. Vybrat si lze jeden z nabízených způsobů předání připomínky. Obě organizace umožňují elektronické doručení pomocí uvedené emailové adresy v sekci: Kontakt nebo sdělení vepsat do přednastaveného formuláře z oddílu: Napište nám. Písemnost lze odeslat i v obálce na doručovací sídlo viz Kontakt popř. na jednu vybranou poštovní adresu prodejen: Adresy provozoven. Doporučené podání v rámci GDPR je možné směřovat na vyřízení správci údajů organizace najdete: Kontakty / odpovědná osoba. Právo subjektu na stížnost převezme dozorový orgán: Úřad na ochranu osobních údajů Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz. Organizace jsou ve shodě s GDPR (obecné nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679). Více odkaz na titulní stránce dole – Informační závazek.

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ. Prodejce přístupně umístil srozumitelné a čitelné písemné poučení, seznam povinností vč. informací o právech subjektů – nositelích údajů při zpracování i ochraně osobních údajů také v místě maloobchodní prodejny  dostupném veřejnosti. Subjektu údajů je tak v prodejnách ještě před využitím služby umožněno se bez vůle jiného s česky psanými informacemi v rámci ochrany osobních údajů seznámit a mohl/měl vzít na vědomí.

PROHLÁŠENÍ O VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI. Obsah webových stránek má za cíl seznámit s našimi organizacemi, a proto slouží jen k informativním účelům. Požívání našich webových stránek se řídí platnými předpisy a obchodními podmínkami. Vstupem na stránky berete toto prohlášení na vědomí a s prohlášením souhlasíte. Správce stránek má právo na základě vlastního rozhodnutí písemný i grafický obsah webových stránek měnit, upravit apod., a nebo ukončit jejich provoz. Pokud tento web obsahuje odkazy na přístupy jiných webových stránek, tak využívání  obsahu cizích internetových stránek je na vlastní odpovědnost a riziko.

ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE. Příjemce si vlastními silami zajistí bezpečné přijetí elektronické zprávy. Písemná komunikace vč. příloh v elektronických zprávách je soukromé povahy určena výhradně pro osloveného adresáta. Jestliže doručovaná zpráva byla odeslána a přijata mylně, tak informujte jejího odesílatele. Omylem doručená zpráva i přílohy se nesmí dále veřejně šířit, kopírovat. Doporučuje se omylem získané zprávy odstranit z archívu přijaté pošty.
Organizace v elektronických zprávách i jejich přílohách neslibuje uzavírání smluv. Jestliže se pomocí prostředků vzdálené komunikace (e-mailem) výjimečně uzavírá smlouva, tak vždy jenom po předchozí mluvené komunikaci a vyslovením souhlasu obou stran budoucího vztahu. Pokud se dotčené strany vzájemně dohodnou, tak aktuální smlouva musí mít písemnou podobu např. příloha v PDF. Znění smlouvy musí být potvrzeno oběma stranami vztahu a podepsané elektronickými podpisy všech zúčastněných subjektů smlouvy.           

COOKIE. Pro uživatele chceme přijatelné a lepší webové stránky. V souvislosti s platnou legislativou EU srozumitelně informujeme uživatele, že používáme cookies pro optimalizaci internetových služeb a upozorňujeme o ukládání souborů cookies při používání webových stránek (jen nezbytně nutné pro fungování webu a poskytování služby). Analytické anonymizované soubory (Google Analytics) jsou definovány jako krátké textové soubory (kombinace písmen a číslic) generované webovým serverem a ukládané v počítači prostřednictvím prohlížeče. Fungují tak, že v případě navrácení se na stejné webové stránky pošle prohlížeč uložený soubor (cookies) zpět a server tak získá informace, které si u vás předtím uložil. Tyto informace není možné propojit s žádnou konkrétní osobou. Tímto způsobem seznamujeme uživatele, že dalším setrváním a prohlížením těchto webových stránek souhlasíte i s používáním těchto malých výkonových souborů jen pro anonymní získávání informací a rozbor např. pro účely technické (funkčnost stránek) a statistické (efektivita, počítání návštěv). Uvedené nutné soubory cookie nejsou nebezpečím pro počítač uživatele, neukládají jakékoliv informace o návštěvníkovi např. jeho zájmy, oblíbené stránky, četnost přihlášení aj. Bez vědomí návštěvníka tímto nedochází ani k automatizovanému profilování jeho chování s cílem získat osobní údaje uživatele bez souhlasu např. pro zasílání cílené reklamy nebo obchodních nabídek a sdělení. Rovněž nejsou funkční „chytrá“ tlačítka sociálních sítí ani externích webových prohlížečů či služeb, čímž nejsou údaje bez vědomí uživatele těchto stránek cíleně předávané třetím stranám . Zároveň neumožňujeme sdílení v záložkách, přehrávaní jiných videí, prohlížení cizích obrázků. Oznámení o používání souborů cookie můžeme v čase upravit nebo doplnit. Pro případ změny a přehled doporučujeme pravidelnou kontrolu těchto informací.

ELEKTRONICKÁ EVIDENCE TRŽEB. Naše webové stránky neobsahují možnost přímého nakupování na objednávku ani prodeje zboží či služby zákazníkům za peněžní úhradu formou doručování na dálku přepravcem (klasický e-shop). Stálým provozovnám prodejců plní jen funkci informační a prezentační. Informační text ze znění zákona č. 112/2016Sb., o evidenci tržeb.

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“

Ve chvíli prodeje, kdy není možné vystavit účtenku s potvrzením o registrované tržbě (přerušení dodávky el. proudu aj.), vypíše prodejce doklad s údaji ručně („náhradní paragon“). Řádnou účtenku se vztahem k tomuto obchodnímu případu zaeviduje prodejce ve lhůtě až po zprovoznění výpadku. Tento prodejní doklad bude mít zákazník připravený k převzetí v běžné otevírací době na adrese prodejny uskutečněné platby.

SEZNÁMENÍ S CENOU. Nabízené předložené zboží v obvyklé provozovně obsahuje potištěnou etiketu pevně spojenou se zbožím a prezentační stojánek s popiskou prodejní ceny vč. DPH, čímž prodejce vhodnou formou předem seznamuje zájemce ještě před koupí s cenou věci. Příslušné údaje fyzikálních veličin na visačce u každé nové věci na prodej informují také o ryzosti (obsah drahého kovu ve slitině), hmotnosti v gramech, velikosti, WR (stupeň voděodolnosti pouzdra) a ceně za jeden kus popř. pár, referenčním čísle artiklu. V rámci realizace služeb (oprava, úprava) jsou ještě před uzavřením písemné kupní smlouvy běžně zveřejněné platné ceny zlatnických a hodinářských úkonů. U zakázkové výroby věci s vymíněnou vlastností stanovuje prodejce předběžné ceny ve smlouvě kvalifikovaným odhadem.

INFORMAČNÍ ZÁVAZEK. Srozumitelné a jasně čitelné listiny předsmluvních oznámení v rámci splnění závazků z obchodního vztahu (odchylka chodu, tabulka stupně voděodolnosti, přehled platných státních puncovních znaků, ceníky úkonů zlatnických, hodinářských oprav, aktuální cena odkupu zlomků s obsahem drahého kovu, poučení o právech spotřebitele při uplatnění práv z vad, dodací – prodejní podmínky, zakázkový řád, ochrany osobních údajů, ceny volně prodejných obalů vč. bateriových článků, prohlášení EET jsou trvale snadno dostupné v průběhu běžné otevírací doby konkr. vyvěšením ve veřejném prostoru provozovny prodejce. Zákazník se mohl a také se předsmluvně seznámil s významem včleněné nedílné součástí smlouvy (kupní, o dílo) tj. dodací/smluvní podmínky i reklamační poučení, napojené vyvěšením v prodejně. Zákazník (spotřebitel, kupující, objednatel aj.) prohlašuje, že má o soupisech předsmluvních sdělení povědomí, shledal je zcela jasně srozumitelnými, porozuměl jim, a protože neobsahují žádná překvapivá nebo neočekávaná ujednání s nimi i souhlasí. Proto také zboží koupil a službu objednává.

OBECNÁ PREVENČNÍ POVINNOST. Všechny informace vycházejí z poznatků platných v době jejich uvedení na tyto webové stránky. Pro splnění povinností v oblasti obecné prevence má prodejce vyvěšené v prodejně, psané a volně přístupné v běžné otevírací době dodací podmínky, reklamační poučení seznamující i s odstoupením od smlouvy, platný ceník za služby, soupis práv při ochraně osobních údajů, označení provozovny jako nekuřácký prostor, jako místo zpětného odběru baterií a malého historického zařízení, grafický symbol upozorňující na provoz kamerového systému. Účtenka obsahuje zkrácené varování před riziky u používání vč. seznámení s právy při  prodeji v obchodě s odkazem na tyto internetové stránky. Součást prodané věci tvoří vhodný tištěný návod na použití. Účelem prevenční povinnosti u prodaného zboží ev. provedené služby je seznámení zákazníka s požadavky na ochranu zdraví, bezpečnosti, zachování funkcí, způsobu používání aj. Získané poznatky z prevenčního závazku by neměly být pochopeny jako absolutní garance poskytována prodejcem na způsobené poškození vlastní věci.

INFORMACE O ZDRAVOTNÍ NAZÁVADNOSTI ÚČTENKY Z TERMO SENZITIVNÍHO PAPÍRU. V souladu s článkem 33 Nařízení (ES) č. 1907/2006 (REACH) plní poslední prodejce předepsanou informační povinnost. Zákazníka seznamujeme s papírem, který v našich prodejnách používáme na tisk účtenek. Jedná se o vícevrstvý certifikovaný papír uzpůsobený tomu, že má schopnost při zahřátí změnit barvu. Na výrobu kotoučků s termografickou funkcí papíru se v průmyslu používají velkoplošné role termopapíru (jumbo rolls). Výsledkem postupného zpracovávání velkých rolí pro další běžné použití v pokladních termotiskárnách, platebních terminálech, bankovních i parkovacích automatech jsou malé kotoučky termopapíru různé gramáže, šířky, návinu a vnitřního průměru dutinky. Upřednostňujeme ty výrobce a distributory, kteří nabízí ekologické kotoučky s termo citlivým papírem. V současnosti tiskneme účtenky na světle modrošedý termopapír nejvyšší dostupné kvality obchodní značky BLUE4EST© PurePos 48 ev. 55g/m2. Termo kotoučky označené BPA free, Phenol free jsou kotoučky, které neobsahují Bisphenol A resp. Bisfenoly (nosič reakční kyseliny) a jsou v souladu Nařízení Evropské komise (EU) 2016/2235. Naše účtenky nejsou nebezpečné, splňují požadavky národních předpisů v oblasti norem bezpečnosti práce, požární ochrany, lidského zdraví, první pomoci, hygieny, ekologie, životního prostředí, likvidace, recyklace. Výtisky pokladních dokladů z termografického papíru neobsahují ve složení látku ze seznamu SVHC chemických nebezpečných látek, jejichž názvy jsou předmětem čl. 19 Nařízení (ES) číslo 1907/2006 (REACH). Znění předpisů splňují všechny naše papírové účtenky vytištěné na termosenzitivní papír. V rámci snížení zdravotního rizika kupujících (spotřebitelů, zaměstnanců) omezujeme zdravotní újmu při kontaktu naší pokladní účtenky s lidskou pokožkou na minimální možnou (v současnosti dostupnou) mez. Výrobce termografického papíru světle modrošedé barvy BLUE4EST© si vytvořil vlastní kategorii v sortimentu termografických papírů tím, že produkuje první zdravotně nezávadný termo papír schválený pro trvalý přímý styk s potravinami.

DOPORUČENÁ ARCHIVACE, LIKVIDACE TERMOCITLIVÉHO PAPÍRU. Termopapír je nutné skladovat především v suchu stejně jako každý jiný papír. Od běžného papíru se termocitlivý papír liší tím, že je ve složení opatřen mezivrstvou citlivou na kontakt s teplem. Tisk na termopapíry bílé barvy se vytváří nejen působením tepla, ale společně s uvnitř papíru obsaženými chemickými látkami (výjimku tvoří průběhem fyzikální reakce papír BLUE4EST©). Tiskem dochází k urychlení vzájemné reakce pomocí aktivní teploty v tiskárně, když se záznam na procházející papír tiskovou hlavou „vypaluje“. Z tohoto vyplývá, že výtisk účtenky musíme při uložení, skladování, dlouhodobé archivaci chránit před vlivem okolních tepelných zdrojů, zvýšeným třením, působení přímého slunečního záření. Přes výhody používaného termografického papíru může jeho složení papíru při uložení reagovat i s jinými, v okolí přítomnými látkami. Proto je třeba se vyvarovat uchovávání účtenek potiskem k sobě, společně v blízkosti samopropisovacího papíru a s předměty, které mohou samovolně uvolňovat do ovzduší chemikálie. V bytových a kancelářských podmínkách se jedná především o měkčené plasty (plastyfikátory), umělé hmoty neznámého složení, PET, PVC průhledné i neprůhledné obaly, složky, závěsy, podložky, pořadače lepidla, kůže, náhražka kůže (kabelky, peněženky). Škodí vzdušný kontakt s vonnými oleji, alkoholem, benzínem, lihem, rozpouštědly aj. Termopapír je vhodné ukládat, archivovat zase jenom v papíru, papírových složkách, papírových krabicích na suchém místě bez působení nepříznivých faktorů (teplo, světlo, vlhko, výpary), dodržováním relativní vlhkosti 50 % (toleranční odchylka ±10 %), při konstantní teplotě 18-30° C, když vyšší/nižší teplota tisk poškodí. Za dobu archivace může záznam poblednout, snížit kontrast, změnit barvu z černé na hnědou, ale stále bude zřetelný. Na teplo citlivý papír bílé barvy lze dodržením skladovacích zásad docílit čitelnosti sedm let od tisku. S nakládáním se vzniklým odpadem bílé termosenzitivní účtenky informují symboly na účtence. Údaje na účtence s použitím termopapíru BLUE4EST© světle výrazně modrošedé barvy je možné správnou archivací uchovat záznam třicetpět let. Papírový odpad ze světle modrého termocitlivého papíru je recyklovatelný, zařazený do kategorie O, název směsný komunální odpad, kód 20 03 01. Může být vhozený do odpadkových košů, odstraněný spalováním ve spalovnách, ukládán na skládky s ostatním odpadem stejné kategorie odpadu.  

PRODEJ. Součást prodeje zboží tvoří jeho předvedení, mluvené informace o produktu (vlastnosti, funkce) a jeho správném používání, vlastní prohlídka zákazníkem, předvedení funkcí nové věci prodejcem, vydání výtisku účtenky, listinná podoba českého srozumitelného návodu na použití (zacházení) s radami běžné údržby, péče o převzatou věc, seznámení s vlastnostmi výrobku, zdravotními riziky a ochrany zdraví, nebezpečím při nesprávném používání a vhodný obal. Převzatou věc (jakost si u převzetí překontroloval) kryje od chvíle nabytí doba pro uplatnění práv z vadného plnění v délce 24 měsíců zákonné odpovědnosti z vad.

UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMACE. Spotřebitel je vhodným písemným způsobem předsmluvně seznámený o obchodních, dodacích podmínkách, vlastních záručních/reklamačních právech z vadného plnění (odstoupení od smlouvy, rozsah, podmínky, způsob, místo uplatnění „reklamace“), autorizované opravně, v platném seznamu úkonů a cen poskytovaných služeb. Prodejce poskytuje zákazníkům v postavení B2C na prodané zboží a vyrobené věci práva z vad reklamační lhůtu v trvání 24 měsíců od nabytí. Soubory srozumitelných informačních závazků jsou v běžné otevírací době včleněné vyvěšením ve veřejně přístupném prostoru provozovny. Obsáhlejší reklamační poučení tvoří samostatný reklamační řád, který je součástí zde umístěných smluvních/dodacích podmínek.

PROHLÁŠENÍ PRODÁVAJÍCÍHO A POSKYTOVATELE ZÁRUKY v souladu se zák. č. 89/2012 Sb., (OZ), zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (ZOS). Poskytovatel (organizace, prodejce, prodávající, dodavatel zhotovitel aj.) je držitelem živnostenského oprávnění, který je zapsaný v databázi podnikatelských subjektů vedený v příslušném rejstříku živnostenského úřadu. Reklamační řád, dodací/obchodní podmínky informují klienta (spotřebitel, kupující, zákazník, objednatel, reklamující aj.) o formálním postupu a souvísejících činnostech při prodeji nového zboží nebo služeb v obchodě (i v budoucnu očekávaných, uskutečnitelných) popř. uplatnění práv z vadného plnění. Reklamační řízení je postupný proces vyžadující písemnou formu, který je rozložený do fází, které poskytovatel platné garance realizuje na základě podnětu spojeného s vytknutím vady a uplatněného nároku práva protistrany ze spotřebitelské smlouvy (kupní v obchodě, o dílo popř. servisní). Řízení v poskytnuté lhůtě směřuje k prověření oprávněnosti a vede k zákonnému vybavení vytýkané kvality na prodané nové věci resp. zboží nebo nedostatku u provedené služby.
UPOZORNĚNÍ: Klient je zde předsmluvně informován, že na závazky prodejce vyplývající z reklamačních povinností a obchodních případů se vztahem na dodání nového zboží nebo vydání věci z provedené služby, má prodávající viditelným způsobem napojenou nedílnou součást spotřebitelské smlouvy, formou vyvěšením ve veřejném prostoru, dostupném v běžné otevírací době prodejny, konkr. česky psané, čitelné dodací/obchodní podmínky spolu s reklamačním řádem. Soupisy, které neomezují práva spotřebitele ev. objednatele, reklamujícího, kupujícího, obsahují srozumitelné pokyny pro splnění spotřebitelského smluvního vztahu, reklamačního řízení apod. uskutečněného v místě s adresou obvyklé pevné prodejny.
PROJEV VŮLE SMLUVNÍ STRANY; jako kupující (spotřebitel, objednatel, klient, reklamující a pod.) prohlašuji, že jsem se v prodejně předem s významem zveřejněných včleněných podmínek, včas před koupí a převzetím hmotné věci, služby seznámil, rozumím jim i s nimi souhlasím.

ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ (ADR) V případě, že mezi spotřebitelem a prodejcem vznikne v budoucnu spor, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat žalobu věcně příslušnému soudu, a nebo návrh na alternativní mimosoudní řešení; Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – odd. ADR, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, tel:296 366 360. web: www.coi.cz

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ, ODPADY, OBALY. Mezi povinnosti prodejce patří likvidace každého odpadu tj. i nebezpečného, který svou činností vyprodukoval. Účtenka vytisknutá na papíru s citlivou vrchní vrstvou reagující na teplo (thermoskopový), předaná jako součást zakoupeného nového zboží, obsahuje ve svém složení některé látky, které v kombinaci se základním papírem nepatří do běžného směsného komunálního odpadu. Termoskopový papír by měl být odborně recyklován popř. likvidován ohněm ve spalovnách nebo spálen jako jiný papír. Původce odpadu v rámci zpětného odběru elektroodpadu a následného nakládání s nebezpečným odpadem, převezme v provozovně odpad od spotřebitele zařazený do kategorie „N“ konkr. článkové „tužkové“ primární zdroje , hodinkové  baterie, „knoflíkové“ z osobního ušního zesilovače zvuku (elektrochemický typ) a jiných kategorií nebezpečného odpadu, odběr odpadu v kategorii „O“ konkr. historické malé elektro zařízení (staré hodinky, hodiny aj.). Odbornou recyklaci provede prodejce na základě platné smlouvy s organizací, která vlastní oprávnění pro jeho převzetí na další odborné zpracování či likvidaci. Obal (lehká plastová odnosná taška/sáček s tloušťkou stěny 50 mikronů) je prodejcem zpoplatněn podle předpisů samostatně na vydané účtence. U těch výrobků, které podléhají povinnému odvodu recyklačního poplatku je již tento zahrnutý v ceně nového zboží.

ZAKÁZKOVÝ ŘÁD Upravuje a vhodně navazuje na práva a povinnosti neobsažené ve smluvních dodacích podmínkách a reklamačním poučení pro opravu, úpravu, údržbu, zásah do vnesené cizí věci, výrobu nové věci podle zadání mezi smluvní organizací (zhotovitelem) a objednatelem při sjednávání vč. provedení dohodnutých úkonů tj. zakázka/služba. 1. Povinnosti zhotovitele 1.1 Smluvní vztah mezi zhotovitelem a objednatelem je založený na dobrovolnosti a vzájemném ujednání, který vzniká podpisem stran zjednodušené formy smlouvy o dílo konkr. zakázkového listu. 1.2 Pokud objednatel se zhotovitelem komunikuje pomocí elektronických zpráv (email), tak zhotovitel textem těchto zpráv odesílateli neslibuje uzavřít ani s ním neuzavírá jakoukoliv smlouvu. Smlouva, pokud bude uzavřena, musí mít písemnou formu v podobě zápisu do zakázkového listu. Obsah těchto zpráv nazakládá předsmluvní odpovědnost. 1.3 Ustanovení z čl. 1.2 se neuplatní jen ve výjimečných případech (zdravotní, bezpečnostní důvody, nebezpečí z prodlení apod.) např. tehdy, objednává-li výslovně odesílatel této zprávy plnění, které má v elektronických zprávách formu privátní komunikace a je určena pro uvedeného adresáta. Pokud tyto zprávy obdržel někdo cizí omylem, tak je tato neoprávněná osoba povinna tyto zprávy vymazat ze svého systému ev. archivu. Neste-li osobou, které jsou zprávy určeny, upozorňuje zhotovitel, že jakékoliv šíření, distribuce, kopírování aj. omylem doručené zprávy je zakázáno. I když odesílané zprávy jsou prověřovány antivirovým programem, je na příjemci si bezpečnost zpráv/příloh prověřit. 1.4 List zakázky obsahuje dobu předání/převzetí cizí věci, předběžný termín dokončení, vhodně zkrácený popis převzaté (vnesené) věci především hmotnost, ryzost, rozměr, druh, stav poškození aj., předběžnou orientační cenu stanovenou podle v prodejně trvale vyvěšeného smluvního ceníku ev. dohodou, rozsah požadovaného úkonu, předaný materiál/zlomky na výrobu (hmotnost, ryzost před a po přepočtu), informační závazek, příjmení, podpis objednatele nebo objednatelem pověřené osoby k podpisu a kontaktní údaj na objednatele. 1.5 Pro případ neúměrného rizika je zhotovitel povinen předem protistranu vhodně s riziky seznámit a navrhované pokračování omezit. Vynucené pokračování v díle je dále možné jenom na vlastní nebezpečí objednatele a po podpisu rizika s spojeného s nedoporučovaným postupem v zakázkovém listu objednatelem. 1.6 Zhotovitel se zavazuje provádět zakázku tak, aby odpovídala zákonům, zdravotním předpisům, bezpečnosti, platným normám a zadání objednatele. Realizace zakázky probíhá výhradně ruční činností, a proto se mohou vyskytnout odchylky barvy, vzhledu, rozměrů, hmotnosti apod. od vzorků, nákresů, barevných obrázku, dokonale digitálně upravovaných fotografií nebo jejich zvětšenin. 1.7 Zjistí-li zhotovitel v průběhu prací na díle ze zakázky nutnost výměny poškozeného nebo dodání jiného vhodnějšího dílu popř. provedení nesjednaného pracovního úkonu, je zhotovitel oprávněný bez toho, aby tak bylo ujednáno v zakázkovém listu, provést dodání takového dílu či těchto úkonů pouze po předchozím seznámení s cenou a vyslovením souhlasu objednatele v pokračování na díle. V případě, že objednatel dal pro případy z předchozí věty dodatečný souhlas, je objednatel povinen za takto vyměněný díl ev. jinou práci či práci navíc i zaplatit účtovanou cenu. Nevyslovením souhlasu nebude zhotovitel na díle dál pokračovat, uplatní svoje právo na odstoupení od smlouvy, a pokud je toto ještě možné, vrátí zakázku v původním nebo v rozpracovaném stavu způsobem, že si navzájem vrátí plnění. Zhotoviteli v těchto případech vzniká nárok zaplacení úhrady za nezbytně nutné vzniklé náklady. 1.8 Pokud výše skutečné ceny za zakázku nepřesáhne předpokládanou cenu uvedenou v zakázkovém listu o více než 10%, zavazuje se objednatel tuto zvýšenou cenu zhotoviteli zaplatit. 1.9 V případě, že v průběhu provádění zakázky zhotovitel zjistí, že předpokládaná cena bude překročena o více naž 10% např. vlivem, který nemohl předpokládat ani ovlivnit, upozorní na tuto skutečnost objednatele a vyžádá si na zvšenou cenu za dílu jeho předchozí souhlas. 1.10 Zhotovitel je povinen dodaný materiál/zlomky vyúčtovat a se stavem seznámit objednatele. 1.11 Objednatel může v zakázkovém listu uvést požadavek na vrácení původních špatných dílů nebo materiálu obsahující drahý kov. V případě, že nebude tento požadavek ve strany objednatele v zakázkovém listu písemně uveden, je zhotovitel oprávněn po ukončení zakázky a předání věci/výrobku tento původní materiál/díly odkoupit. Přebytečné zlomky zhotovitel odkoupí podle zveřejněných zásad na odkup materiálu s obsahem drahých kovů. 2. Povinnosti objednatele 2.1 Objednatel je na základě předchozí ústní a následné písemné dohody se zhotovitelem předmětnou věc, které se smlouva týká zhotoviteli předat za účelem provedení dohodnuté změny na věci. 2.2 Předávanou věc zbaví objednatel před samotným předáním biologických a hrubých nečistot. 2.3 U sjednávání zakázky a při předávání věci má objednatel povinnost pravdivě informovat o všech mu známých okolnostech mající souvislost a vliv na správné provedení díla popř. zásahu do komponentů věci např. tím, že popíše projev průběhu nebo možnou příčinu poškození vč. všech mu známých relevantních informací tak, aby zhotovitel učinil nezbytná výrobní opatření pro odstranění závady a provést servisní úkony, které  předmět zakázky uvedou do požadovaného stavu. Objednatel je dále povinen informovat nejpozději u soupisu zakázky o všech vadách i poškozeních, o kterých má povědomost, a které nejsou předmětem zadávání opravárenských úkonů. Zhotovitel neodpovídá za případný vznik škod na předané věci, které by měly původ ve skrytých či jiných vadách, na které objednatel neupozornil. 2.4 Objednatel je povinen ještě před podpisem zakázkového listu zakázku na provedení servisu/výroby přečíst a na důkaz správnosti údajů zakázkový list podepsat. Podpisem zakázkového listu zákazník stvrzuje, že má o povědomí a souhlasí se smluvními/dodacími podmínkami, o reklamačním poučení a zakázkovém řádu ke kterým nemá žádných připomínek, že si objednává uvedené servisní úkony, vyjadřuje souhlas s předběžnou cenou podle odhadu pracovníka objednatele. Podpisem a předáním věci dochází k předání věci do dispozice zhotovitele. 2.5 Objednatel bere na vědomí, že termín dokončení zakázky obsažený v zakázkovém listu je termínem předpokládaným, který je zhotovitel oprávněný, v případě nezbytné potřeby nebo nenadálé situace, přiměřeně prodloužit. 3. Převzetí nového výrobku, zpětvzetí cizí věci 3.1 Objednatel je povinen ve smluveném termínu věc bez zbytečného odkladu s lhůtou (do 14 dnů) převzít a zaplatit cenu. Marným uplynutím lhůty určené pro převzetí věci ze smlouvy od objednatele, přechází na objednatele nebezpečí škody na věci. Zhotovitel je v případě včasného nepřevzetí věci účtovat skladné podle tarifů z vyvěšeného ceníku. Pokud zhotoviteli vzniklou z titulu nepřevzetí věci další náklady, zavazuje se objednatel tyto další náklady a škodu uhradit.  3.2 Upozornění uvedené v čl. 3.1  nevylučuje právo zhotovitele cizí vnesenou věc/nový výrobek po předchozí výzvě a po poskytnutí přiměřené dodatečné lhůty vhodným způsobem prodat dle § 2609 zák. č. 89/12012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Výtěžek z prodeje je zhotovitel povinen objednateli vrátit. Zhotovitel je však oprávněn si započíst veškeré účelně vynaložené náklady, které mu v souvislosti s prodlením objednatele či prodejem věci/výrobku vznikly. Zhotovitel musí tyto náklady řádně vyúčtovat. 3.3 Objednatel je povinen u převzetí věci po servisním zásahu popř. nového výrobku předmět zakázky prohlédnout a překontrolovat a v případě zjištění vady nebo poškození, je povinen takovouto újmu neprodleně označit a vytknout, jinak se má za to, že předmět zakázky byl převzat bez vad a poškození. 4. Cena 4.1 Zhotovitel je oprávněný požadovat úhradu částečné nebo plné platby přijaté předem již u sjednávání zakázky. Na tuto předem přijatou platbu vystaví zhotovitel řádnou účtenku, kterou je objednatel doložit u vyúčtování dokončené zakázky. 4.2 Cena za opravy, úpravy, údržbu a jiný zásah na cizí vnesené použité věci se řídí ceníkem platným v době podpisu zakázkového listu, který je viditelně trvale vyvěšený v prostoru určeném pro kontakt s veřejností. 4.3 Cena za službu je splatná při převzetí věci v hotovosti proti účtence. Pokud byla zaplacena platba přijatá předem (záloha), tak tato bude zúčtovaná proti peněžní částce z odevzdané zálohové účtenky. 5. Odstoupení 5.1 Zhotovitel je oprávněn odstoupit od zakázky v případě obavy, že objednatel nebude schopen dostát svým závazkům ze smlouvy. 5.2 Odstoupení je účinné okamžikem doručení oznámení o odstoupení objednateli. Odstoupením od zakázky není dotčeno ujednání smluvních stran v článcích oddílů č. 3, 4 tohoto zakázkového řádu. 5.3 Odstoupí-li objednatel od podepsané zakázky v zakázkovém listu, a znemožní tak zhotoviteli, aby mohl uskutečnit službu, má objednatel povinnost zaplatit zhotoviteli vyúčtované náklady vč. jiné újmy, které zhotoviteli vznikly v souvislosti s odstoupením od smlouvy, a to do deseti kalendářních dnů po vyzvání zhotovitelem. 6. Ostatní ujednání 6.1 Práva a povinnosti neuvedná v tomto zakázkovém řádu se řídí ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 6.2 Písemné informace o zásadách shromažďování, o způsobu nakládání a zpracování osobních údajů objednatele (rozsah, účel, doba, archivace aj.) tvoří nedílnou součást zakázkového listu. 6.3 Připojenou přílohou k tomuto zakázkovému řádu jsou také písemná sdělení v oddílech GDPR, Ochrana osobních údajů a v sekci předsmluvních informacích, právní závazky/legislativa těchto webových stránek. 6.4 Objednatel se mohl/měl předsmluvně seznámit a také se s tímto zakázkovým řádem seznámil vč. jeho včleněné součásti o ochraně a zpracování osobních údajů, znění pochopil a nemá k zakázkovému řádu žádné připomínky, a proto se zavazuje tento zakázkový řád v plném rozsahu dodržovat.

REKLAMAČNÍ POUČENÍ Ustanovení reklamačního poučení poskytují podrobnější nadstandard smluvních/dodacích podmínek vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem (B2C). Reklamační poučení neupravuje smluvní vztah vyplývající z kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo mezi dvěma samostatně podnikajícími subjekty (B2B). 1. Autorizovaný servis 1.1 Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží ev. poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.  1.2 Místo pro uplatnění práv z vad na zboží, službě nebo výrobku tj. reklamace je na adrese provozovny. Přesná poštovní adresa je uvedena na dokladu o koupi popř. zde na webových stránkách v sekci kontakty. a také ve smluvních podmínkách 2. Rozsah záruky 2.1 Prodávající činí prohlášení o poskytované záruce v tomto reklamačním poučení/řádu, ve smluvních/dodacích/veřejně dostupných podmínkách (trvale vyvěšené v prodejně i zde na webu), na prodejním dokladu, návodu na použití. 2.2 Záruka se vztahuje na celou věc. 2.3 Prodávající v rámci běžné odpovědnosti řádného plnění odpovídá za to, že věc bude mít v okamžiku převzetí správné vlastnosti, bude schopna sloužit svému účelu. Platnou zákonnou zárukou prodejce garantuje, že si věc při dodržování návodu na použití nebo jiných písemných pokynů a obecně známých skutečností uchová parametry i po poskytnutou zákonnou záruční dobu. 3. Pojem vada 3.1 Vadou se rozumí každé odchýlení mezi dohodnutým a dodaným plněním. Vady lze pro posouzení rozdělit na objektivní např.; viditelné, skutečné, skryté, jakostní, výrobní, kvantitativní, právní a subjektivní tj. takové, které nejsou odstraněné včas. 3.2 Vadou není: běžné opotřebení např. porhodiovaný povrch věcí ze stříbra (AG) nebo věcí vyrobených ze slitiny kovů vykazující známky bílého zlata (Au) nebo otěr barvy koženého řemínku, vypotřebování baterie, zdroje energie, oddělení se ztrátou vložených součástí (kámen, perla aj.), poškození, ztráta věci, alergická reakce apod. 3.3 Záruka se nevztahuje ani na omezení, výluku a škodu způsobenou úmyslně nebo událost způsobila jiná osoba z podnětu reklamujícího. 3.4 Práva z vadného plnění nebudou přiznána a reklamace bude zamítnuta také v případě, že reklamující měl již před vznikem události informace, že škoda nebo událost, kterou bude chtít kupující/reklamující napravit, může nastat či také nastana. 4. Postup při zjištění vady 4.1 V provozovně je po celou běžnou otevírací dobu přítomen odpovědný pracovník přijmout reklamaci. Z povahy druhu prodávaného zboží je velmi obtížné o reklamaci rozhodnout ihned. 4.2 Vadu je nutné prodejci vytknout tzn. reklamovat tím, že ji reklamující označí nebo popíše její projev. 4.3 Reklamující může reklamovat osobně, doručením přepravcem, elektronicky, telefonicky, SMS zprávou. ale je povinen při uplatnění práv z vad poskytnout potřebnou součinnost např. tím, že fyzicky předá reklamovanou věc na posouzení prodejci. Při doručování veřejným poskytovatelem přepravních služeb se doporučuje cennosti vhodně zabalit proti poškození a zásilku odeslat pomocí služeb České pošty formou cenného psaní, které by mělo být i pojištěné na skutečnou hodnotu doručované věci. 4.4 Prodávající vydá u příjmu reklamace písemný záznam obsahující kromě informačního závazku se vztahem k uplatněné reklamaci i dobu kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (popis uplatněných práv z vad). 5. Doba pro vytknutí a uplatnění práv z vad při vadném plnění (reklamace) 5.1 Prodávající poskytuje pro reklamování vadného plnění zákonnou reklamační dobu v trvání 24 měsíců od převzetí nového zboží ev. výrobku zhotoveného s vymíněnou vlastností na zakázku. 5.2 Na zásah provedený u použité věci smluvní dobu v trvání 12 měsíců od převzetí. 5.3 Vadu je nezbytné oznámit ihned po zjištění bez zbytečného odkladu poté co mohla být při dostatečné péči zjištěna konkr. nejpozději v době do 3 pracovních dnů (pro zamezení další škodě, pro správné posouzení aj.). Výjimku tvoří vady zjevné, které je možné zjistit kontrolou spotřebitele u osobního převzetí v prodejně, ale tímto není dotčeno právo reklamovat v dalším průběhu zákonné reklamační doby. 6. Lhůty pro odstranění vad. 6.1 Vytk-li reklamující vadu z pozice spotřebitele (ve smyslu definice uvedené v zákoně o ochraně spotřebitele tj. fyzická osoba, jednající mimo rámec podnikatelské činnosti), pak je třeba, aby reklamace proběhnula tak, aby byla dodržena lhůta pro vyřízení reklamace dle § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, tzn. že prodávající posoudí vadu ihned, ve složitějším případě do tří pracovních dnů, nejpozději však v době do třiceti dnů. Do doby z předchozí věty se nezapočítává čas nutný pro přepravu věci tj. chvíle doručování věci s vadou konkr. od předání reklamujícím přepravci po převzetí protistranou a od předání prodejcem až do doby zpětvzetí, anebo kdy měl reklamující oprávnění zásilku převzít a také přiměřená doba nutná k odbornému posouzení vady. 6.2 Obě strany reklamačního vztahu se mohou dohodnout i na delší lhůtě. 6.3 Při oprávněném vytknutí vady neběží poskytnutá lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani průběh záruční doby, po kterou nelze vadnou věc používat (stavení). 6.4 U reklamace vyřízené výměnou věci za jinou novou věc platí, že dál běží odečet původní záruční doby bez změny, nikoliv nová zákonná záruční doba s počátkem průběhu od převzetí vyměněné věci. 6.5 O vyřízení reklamace je podnikatel povinen reklamujícího vyrozumět. Prodejce tuto povinnost plní v souladu s právními předpisy takto: a) když již při soupisu reklamačního protokolu závazně oznamuje přesné datum vyřízení a výzvu na zpětvzetí věci z reklamace, b) zprávou SMS na předaný kontaktní telefonní údaj.  7. Posouzení a vyřízení reklamace 7.1 O oprávněnosti reklamace rozhoduje výhradně prodávající. Při posuzování a rozhodnutí o vadě si může ve sporných případech prodejce vyžádat odborné stanovisko výrobce nebo servisu dodavatele. 7.2 Záruční servis je určen na provedení opravy a odstranění oprávněné vady. Ostatní oprávněné nároky kromě opravy zdarma konkr. dodání nového zboží, slevu z kupní ceny, odstoupení od smlouvy, musí kupující uplatnit výlučně u prodávajícího, s nímž uzavřel smlouvu. V případě realizace opravy zdarma se bezúplatné plnění nevztahuje na nově dodané díly nebo součásti, které nebyly reklamujícím předané s reklamovanou věcí, za ztracené součásti si peněžní hodnotu hradí reklamující sám. 7.3 Na vyřízenou reklamaci vydá s věcí převzatou k posouzení také potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, o provedené opravě a době jejího trvání, popř. písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 7.4 Při nevyzvednutí reklamované věci z ukončeného reklamačního řízení je prodávající účtovat za uskladnění věci poplatek za skladné. 8. Kompetence České obchodní inspekce (ČOI). 8.1 Občanský zákoník nestanoví oprávnění ČOI k vymáhání příslušných ustanovení tohoto zákona. Občanský zákoník nelze považovat za právní předpis pod dozorem ČOI ve smyslu § 2 zák. č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci. Jedná se o soukromoprávní předpis upravující občanskoprávní vztah, kdy každý z účastníků má rovné postavení, na rozdíl od vztahů veřejnoprávních, které jsou charakteristické ovlivňováním právního postavení účastníků zpravidla státními orgány. V této oblasti tedy ČOI postihuje jednání, které je v rozporu se zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, konkr. pak nedodržení jeho ustanovení § 13 a 19 zákona o ochraně spotřebitele, které upravují po formální stránce průběh reklamačního řízení. 8.2 Pokud spotřebitel není s vyřízením reklamace spokojen po obsahové stránce tj. zejména zamítnutím reklamace, popř. s nedostatečným uspokojením nároků z reklamace, která byla uznána, pak dochází k občanskoprávnímu sporu. který je možné řešit prostřednictvím ČOI. a to v rámci o mimosoudním řešení sporů více viz oddíl „Řešení spotřebitelských sporů (ADR)“. Pokud se nepodaří spor vyřešit tímto způsobem, nezbývá než se obrátit na soud, popř. na stranami zvoleného rozhodce.

POŽÁRNÍ OCHRANA (PO) A BOZP. Vnitřní prodejní jednotky jsou nekuřácká místa označená grafickým znakem s úplným zákazem kouření elektronických i tabákových cigaret pro všechny přítomné osoby. Zákazník vstupem do vnitřního veřejného prostoru prodejny akceptuje dodržování obecně známých zásad PO, BOZP popř. z vyvěšených instrukcí poplachové směrnice. Zavazuje se neprovádět žádné z takového chování, které by ohrožovalo bezpečnost a zdraví všech přítomných osob v provozovně, zároveň se také zdrží jakékoliv manipulace s otevřeným ohněm, hořlavými, výbušnými, střelnými, těkavými, toxickými a nebezpečnými látkami způsobující zahoření, požár nebo zdravotní či jinou újmu zúčastněným osobám vč. vzniku škody na cizím majetku.

VYBRANÉ LEGISLATIVNÍ PŘEDPISY, NAŘÍZENÍ. Zákon č. 89/2012 Sb., Zákon občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů  (OZ), zák. č. 374/2022 Sb., kterým se mění zák. č. 634/1992 Sb., O ochraně spotřebitele ve znění p. p. (ZOS), zák. č. 539/1992 Sb., o puncovnictví a zkoušení drahých kovů p. p., zák. č. 350/2011 Sb., zákon chemický p. p., zák. čís. 185/2001 Sb., zákon o odpadech byl nahrazen zák. č. 542/2020 Sb., zákonem o nakládání s výrobky s ukončenou životností, zák. č. 471/2017 Sb., o obalech p. p., zák. č. 505/1990 Sb., o metrologii, p. p., zák. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání p. p., zák. č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, obecné nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 (GDPR), zák. č. 159/2000 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti p. p., zák. č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech p. p., zák. č. 215/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty p. p.,  zák. č. 102/2001 Sb., o obecné bezpečnosti výrobků p. p..

Informační závazek – zkrácená konformita souladu s GDPR.

Back To Top